۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

10-باغ ما پر چين داره











باغ ما پرچین داره

باغ ما پَرچین داره
میوه ی شیرین داره
گل و چشمه و آهو
لاله و نسرین داره
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
پرچینش صد فرسنگه
ابرش هزارون رنگه
هم بارون نَم نَمش
هم توفانش قشنگه
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
باغ ما بارون داره
باد گل افشون داره
« سهند » قد بلندش
چتر زرافشون داره
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
پر از سرو بلنده
یال اسبش کمنده
هشتی داره باغ ما
ایوونش « دماوند»ه
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
باغ ما گلشن داره
سایه و روشن داره
خاره سنگ البرز»ش
صد جور آویشن داره
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
یه گُلهَ ش برف و بارون
یه گُلهَ ش آتیش بارون
« کویر»ش خار و شوره س
« گیلان»ش شالی کارون
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
باغ ما قصّه داره
درخت پسّه داره
رو شاخ پسّه ش مرغی
بال شیکسّه داره
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
چمنزارش چین چینه
پر از خال نگینه
رو هر نگین و خالش
یه شاپرک میشینه
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
باغ ما کُلون داره
نگین و نشون داره
دروازه ش بازه ، اما
شیر نگهبون داره.
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
مهرگان و نوروزش
بی رنگ و کم سو نَشَن
پَلنگای شاهنومه ش
بُزهای ترسو نَشَن .
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
باغ ما شبنم داره
برگ گلش خَم داره
شمشیرش تن فولاد
دل ابریشم داره .
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
مردمش بی دل نَشَن
گمنام و بی گِل نَشَن
خوشه های شیرینش
بوته ی فلفل نَشَن
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
گنجیشک این باغم من
پلنگ این باغم من
شوره زار یا گلزار
عاشق این باغم من
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »
- تو طلا و تو خشتم
آتیشزار و بهشتم
رو سینه ی دروازه ت
با خنجرم نوشتم :
« فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه »



۲ نظر:

  1. مرسی که این ترانه قشنگ رو گذاشتین. من عاشق این ترانه ام

    پاسخحذف
  2. بی نهایت سپاسگزارم. من هم عاشق این ترانه هستم و بعد از 20 سال که دوباره آن را گوش کردم بسیار لذت بردم. بار هم ممنونم

    پاسخحذف